Erään kerran oli tylsää koulussa. Piirtelin siinä joutessani mallin pojan pipaan. Joululomareissulla (mummolassa ja mummalassa) tuli valmista melkoisen sutjakasti, vuorokaudessa.

1293044683_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Seiskaveikkaa löytyi sopivia värejä lankavarastoista, tosin vaaleanvihreän riittoisuutta sain jännätä loppumetreille saakka. Reunan joustimen neuloin 3½mm paksuilla, muuten 4mm paksuilla pyöröpuikoilla, lankaa kului 72g yhteensä.

Jeppe sai uudet toppavaatteetkin reissulla, ihan tuurilla on sävy sävyyn.

Lisäksi mä sain aarteita, miehenkin mielestä:

1293044666_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ihan kaksin kappalein vyyhdinpuita. Ei tartte enää miehen kirota vyyhti käsissään mun keriessä.

Sen sijaan mä kyllä kiroan sitä, että vikalla etapilla jäi kyydistä mun käsityökassini ja sen mukana muutamat puikot sekä suurin osa erisävyisten punaisten seiskaveikkojen jämiä, joista olin suunnitellut seuraavaksi neulovani huopikassukat. Noh, otamme työn alle sen sijaan fillarilapaset ainakin tässä välillä.