1231774621_lettipipo.JPG
Yhtäkkiä tuli hirmuinen himotus neuloa palmikoita. Siispä neuloin palmikoita, aikeena oli neuloa pipo omaan päähän, mutta se päätyikin esikoiselle. Hyvä pipo, mutta ei vain jotenkin istu mun päähän.

Lankana -yllättäen- itse koolattu (orange/strawberry) seiskaveikka, jota kului 66g, puikkoina nelosen 40cm pyöröt ja kavennuksessa sukkikset.

olen taas epämääräisen käsityöahdistuksen kourissa. Kaapissa olisi ihanat velourit tahtomassa kuopuksen vaatteiksi, mutta kun en tiedä, tehdäkö vähän isoa vai reilusti isoa. reilusti isompien vaatteiden varastoja en ole tarkistellut, eikä ole järkeä ommella kolmansiakymmenensiä samankokoisia housuja, jotka kaiken kruunuksi saavat odotella vähintään puoli vuotta käyttöönottoa. Vähemmän isoja, seuraavaksi käyttöön tulevaa kokoa taas ei ole varastossa päätä huimaavan runsaasti, mutta sen koon odotettu käyttökausi sattuu kesälle, jolloin ei luonnollisesti niin runsaasti ole käyttöä pitkille vaatteille. Neulepuolella on sukkia tilattuna (hyvä hyvä, ei tarvitse itse päättää, mitä tarpeetonta neuloisin lapsilleni), mutta tahdon koolata langat niihin ja uudet värit olen tilannut viime viikolla, mutteivät ole vielä tulleet. Samassa tilauksessa tulee Loftia tilausvilliksiin. Serkkuplikalle on ompelustilauksena vanhojen päiväksi mekko, mutta senkin kaavoissa on toimitusvaikeuksia.

Tällä hetkellä neulon palmikoita omaan kauluriini, mutta olen melko vakuuttunut, että siitä on tulossa turhan löysä, joten jatkaminen ei tunnu järin mielekkäälle, mutta saatanhan minä olla väärässäkin. Joskus on niinkin päässyt käymään.