2134414.jpg
Ikävää avata uusi kategoria näin, mutta kun kiukuttaa. Tilasin Ottobrelta pitkän pohdinnan jälkeen itselleni talvitakkiin manchester cordia, väriä coral reilun pari metriä. Tiesin tilatessani ottavani riskin, väri saattaa olla just se oikea, tai sitten ei todellakaan oikea, mutta nettikauppaanhan sisältyy palautusoikeus käyttämättömälle, myyntikelpoiselle tavaralle. Soitin siis tilauskuitin numeroon ja utelen, kuinka toimitaan palautuksen/vaihdon suhteen.

"Niin no siis kankaissahan on tää ongelma, et kun ne on määrämittaan leikattuja paloja..."
"Juu niin on, mutta kun mulla on oikeus palautukseen."
"No kai se sit on pakko sun palauttaa..."

Sain nyt sovittua, että minulle lähetetään mallitilkku toisesta kankaasta, joka olisi toisena vaihtoehtona takkini väriksi, jotta onko se väriltään netin kuvaa vastaavampi ja sopivampi takkiini. Vastentahtoisesti, mutta sentään suostui.

Eihän minulla juuri ole sitä ongelmaa, ettenkö kangaille käyttöä keksisi, etenkin vaaleanpunaiselle on hankalampi olla keksimättä kolmen tytön äitinä, mutta kun se oma takkini. Olen ylen kyllästynyt vanhaan talvitakkiini, joka sekin on jo hätäratkaisu parin talven takaa, siihen saakka käytettävä, kunhan löytyy se oikea takki. Nyt olisi jo malli selvillä, kangasta puuttuu ja jos eli kun itse sen ompelen, en aio sitä väärästä kankaasta ommella, kun tiedän tasan tarkkaan, millaisesta kankaasta sen ompelen.

Välillä niin sapettaa asua täällä korvessa, käsityötarviketarjonta on toisinaan aavistuksen vaillinaista eikä ihan joka kerta jaksaisi ajaa 120km tai 160km saadakseen kaksi metriä kangasta.

Loppukaneettina todettakoon, että kankaan väärä väri ei harmita niin paljon kuin asiakaspalvelijan nihkeys palvella. Harmittaahan se värikin, mutta tämän tilanteen tiesin tilatessani jo mahdolliseksi. Ja tähän mennessä olen aina saanut hyvää palvelua Ottobrelta, niin nettipalveluissa kuin Oulun liikkeessä, yhtälailla lehti- kuin kangasasioiden yhteydessä.